meisje van 15

lou

kijk eens even naar jezelf
als kijkt een spiegel je aan
alleen jij kent jezelf
beter dan wie dan ook

zie die stralende ogen
boven een wondermooie lach
naast soms tranen daaruit
die natuurlijk mogen vloeien

laat nooit je pa en ma gissen
waar je gaan wilt of staan
anders zullen ze je missen
zoals goede ouders doen

vertel jouw lief en jouw leed
waarvoor zij hun beider oren
graag aan jou lenen zullen
om te luisteren en te raden

leef het leven met volle teugen
durf te leven met de dag
glimlach naar elke morgen
omdat er moois wordt verwacht

neem vandaag dat besluit
ervaar dat alles nog kan
nu je vijftien bent geworden
ligt alles nog open voor jou

dat jij dat vandaag mag vieren
wat morgen aan belofte kent
opdat jij vrolijk en gelukkig
ouder en wijzer worden mag

van harte

  • Voor Lou Marliere ter gelegenheid van haar 15de verjaardag | 7 juni 2019

Fille de 15 ans

regarde toi
comme si tu regardais dans le miroir
seulement tu te connais
mieux que quiconque

voir ces yeux clairs
au-dessus d’un beau sourire
en plus des larmes parfois
qui peut couler naturellement

ne laisse jamais tes parents deviner
où tu vas et te tiens
sinon ils vous manqueront
comme le font les bons parents

racontez vos joies et vos peines
pour lesquels ils empruntent leurs oreilles
qu’ils vous écoutent
peut donner leur meilleur conseil

vivre pleinement la vie
oser vivre au jour le jour
sourire tous les matins
parce que de belles choses sont attendues

prendre cette décision aujourd’hui
l’expérience que tout est encore possible
maintenant que tu as quinze ans
tout est encore ouvert pour vous

que vous pouvez célébrer cela aujourd’hui
ce que promet demain
alors tu es heureux et heureux
vieillir et plus sage

de tout mon coeur

  • Pour Lou Marliere à l’occasion de ses 15 ans | 7 juin 2019