als ik ’s avonds

• alleen het hart ziet wat onzichtbaar is voor ogen

banger hart - rob de nijs

banger hart – rob de nijs

als ik ‘s avonds de ogen sluit
om het hart te openen
voor de dromen van de dag
die gisteren verbinden met morgen
koester ik de hoop van leven
dat vonkend in mijn diepste brand

als ik ‘s avonds uit mijn hoofd en denken stap
om mij te laven aan de rust van stille inspiratie
luister ik naar mijn banger hart
dat zonder goedkeuring van wie of wat
tikkend haar pad naar morgen zoekt

als ik ’s avonds naast een tikkend klokje
in plaats van rust kloppend hart
kabouters trommels bonken hoor
die mij de slaap niet vatten doen
vraagt in de oren ruis van stromend bloed
om luisteren naar wat bonkend leven zegt

als ’s avonds de hoeveelheid angst juist zo groot is
als het gewicht van alles waar ik aan hecht
wens ik mij voor de dag van morgen
het geluk van de arme
wiens kleed het sterkste was
daar waar hij het herstelde

Geef een reactie

