verloren woorden

• als je stem vergeet wat het hoofd zegt

wasted words - the motions

wasted words – the motions

de woorden die ik vind
smelten op de tong
buitelen tot puinhoop
verlaten mij
wartaal sprekend

de woorden die ik vind
in de historie van het geheugen
razen door mijn hoofd
maar worden niet gesproken

de woorden die ik vind
verliezen langs labyrintisch pad
gelijk een kameleon
hun bruikbare vorm en kleur

de woorden die ik vind
schrander oordeelkundig in het hoofd
verklungelen bij het uiten
tot rommelige warrigheid

de woorden die ik vind
maar niet spreken kan
doen mijn stem verschrompelen
wanneer in gestelde vragen
het onbegrijpen klinkt

als tranen met tuiten
mijn hart verdrinken
doet wat ik schreeuwen wil
in verloren woorden
mij stil zwijgen

geschreven naar aanleiding van een doorgemaakte tia

Geef een reactie

