laat mij zijn die ik ben

• de kracht van de ongerijmde

i am what i am - shirley bassey

i am what i am – shirley bassey

altijd in beweging
mijn gedachten
nooit stil staan ze
eerst denken – dan doen
lukt mij niet
want haastige spoed
slaat mijn remmen los

die achtbaan van emotie
in mijn hoofd van katoen
doet tussen de oren
het orkest stuiteren

in gezelschap – warm
verkeer ik in de marge
voel ik rilling van kou
als blok aan mijn been

mijn drang te bewegen
maakt mij een creatief chaoot
doet mij verbanden leggen
die jij nog niet ziet

ADHD
hoe is dat bij u mijnheer – mevrouw
in het koppie – keer op keer

mijn slordig ogende impulsiviteit
het ogenschijnlijk ongeconcentreerde
zijn struikelsteen en springplan tegelijk
maken – in banen geleidt – mij energiek
doen mij vastberaden avontuurlijk
slim charmant en inlevend
gepassioneerd en eerlijk
bergen werk verzetten

dus help mij orde scheppen
in de puinhoop tussen denken en doen
zij hoort bij mij
accepteer die gift als mij gave

treedt eens binnen
probeer te begrijpen en te verstaan
aanvaard mij – zoals ik de ander
om wie ik ben en wat ik kan

Geef een reactie

