flower power

• overpeinzing

let the sunshine in - the hair

let the sunshine – the hair

als god vergeet
regen te schenken
is er geen excuus
geef ik de tuin mijn schaduw
waar merels serene stilte breken
droom ik mij het hof in eden
water ik het dor
regenbogen vormend
uit kikkervis gevulde sloot
om met eeltteelt aan de vingers
onkruid puriteins te wieden
in tuin en hoofd
gravend mijn zinnen resettend
opdat zij in herwonnen vrijheid
gelijk vlinders fladderend
uit druppels van het zwoegend zweet
in de nectar van weten
de compositie vinden
van het fleurend onverwachte
waarmee zon de bloemen kleurt

Een gedachte over “flower power

  1. Ditte van Vliet zegt:

    Wat een prachtig bericht!

    Het inspireert mij en dat wil ik je effe laten weten.

    Wij hebben een merelnest in de tuin en onze poes aast er op maar de moeder merel heeft haar gevechtsvluchten zo vaak uitgevoerd dat onze poes deze uitdaging heeft opgegeven.

    Als ik morgenochtend vroeg heerlijk wakker word van de vogels zal ik aan moeder merel denken!

    Allegoeds

    Ditte van Vliet

Geef een reactie

