een plek onder de zon…

• naar aanleiding van vervolgnotitie over aanpak zwerfjongeren, geschreven voor de provincie Gelderland, zomer 200

een plek onder de zon - rene froger

een plek onder de zon – rene froger

daar! – wijst hij
– achteloos –
daar wonen ze
mijn vader – mijn moeder
mijn zus en mijn broer
maar ik ben er niet thuis
ik wil wel – maar kan niet

er is geen liefde
– een arm om je heen –
geen tijd
– carrière en vrienden –
geen ruimte – geen aandacht
– voor mij –
alles – alles draait om geld
– aanzien –
ik moet zijn wat ik niet ben

zij zijn mij
in denken – in voelen – in praten
voor – over en zonder mij
dus laat me – laat me
dit is mijn leven

de straat – de stad – de nacht
laat me – laat me
laat me mijn eigen gang maar gaan
laat me – laat me
ik ben het toch niet waard

…..

daar! – wijst hij
– hunkerend –
dáár wil ik wonen
één dagje maar
één dagje familie
gewoon – thuis
mijn plek onder de zon
waar ik mijzelf mag zijn
– en gelukkig –
met iemand tegenover mij
– aan tafel –
elkaar vertellen
– wie we zijn – wat we doen –
met iemand naast mij
-op de bank –

iemand die mij knuffelt
– gewoon –
iemand die van me houdt
van mij – zoals ik ben!

Geef een reactie

