opgesloten – vrij

• geïnspireerd door een vers in de straatkrant

vrij als een vogel - free as a bird (The Beatles)
Vrij als een vogel – Free as a bird (The Beatles)

opgesloten – weggeborgen
voor jaren bevrijdt
van elkanders aanwezigheid
zij van mij
ik van hen

niet gewaardeerd
mijn doen en laten
– volgens de normen –
ik mocht
wat niet was toegestaan

teruggebracht
mijn wereldwijd bestaan
van het onmeetbaar grote
naar drie bij vier

opgesloten – weggeborgen
voor jaren bevrijdt
van elkanders aanwezigheid
zij van mij
ik van hen

geketend en geboeid
aan geografisch vastgelegd adres
vlucht ik
– in nieuwe reizen –
over land en zee
door lucht en ruimte

op koude dagen
in zonnig madeira
als de hitte verzengt
in ijzig siberië
mijn telebuis brengt mij
waarheen ik wil

opgesloten – weggeborgen
voor jaren bevrijdt
van elkanders aanwezigheid
zij van mij
ik van hen

van elkanders aanwezigheid
voor jaren bevrijdt
ga en sta ik
– van zap tot zap –
waar ik wezen wil

opgesloten – weggeborgen
voor jaren bevrijdt
van elkanders aanwezigheid
ben ik vrij
opgesloten – vrij

Geef een reactie

