ongeldige bewerking – annuleren of sluiten

• weggeschreven frustratie bij het (weer) vastlopen van de computer

reset

mijn hoofd
– mijn harde schijf –
zit vol – zó vol

letters en woorden
punten en komma’s
tekens van vraag en uitroep
plussen en minnen
cijfers en letters
woorden en zinnen
van suggesties tot ideeën
oorspronkelijk en gelezen

een kaartje – een briefje
een memo
een notitie – een nota
een berichtje – een brochure
een e-mail – een bestand
een slogan
een verhaaltje – een column
een anekdote – een ver-dichtje
een mopje
een opzetje
een stukje tekst!

voor hem en haar
voor zus en zo
voor hier en daar
om dit en dat
om mens of zaak
om vraag en anwoord
over niets en iets,
over lief en leed
over ditjes en datjes
met veel en weinig
met wens en groet
met en zonder

mijn hoofd tolt
zóveel te zeggen
– zóveel –

het systeem meldt
– ongeldige bewerking –
annuleren of sluiten?

mijn hand valt stil
– geen letter –
niets vloeit er uit mijn pen
mijn toetsenbord
en toch
mijn hoofd tolt
zóveel te zeggen
– zóveel –

mórgen
– denk ik –
mórgen
– hoop ik –
mórgen
dat kaartje en dat briefje
dat memo
die notitie en nota
dat berichtje
die brochure!

mórgen!
hamer ik mezelf,
– tussen de bits en bytes -,
mórgen,
morgen dan maar!

Geef een reactie

