ik ook van jou

ik ook van jou

als jij mijn ogen was
zou ik blind nog ziende zijn
als jij mij oren was
zou ik doof de stilte nog verstaan
als jij mijn huis was
zou ik het nooit meer verlaten
als jij een traan was
zou ik eeuwig willen huilen

als ik een ijsbeer was
was jij mijn kou
als ik een vogel was
was jij mijn vleugels
als ik een boom was
was jij mij wortels
als ik de wereld was
was jij mijn aardas

en daarom
daarom weet ik
alles – alles wat ik heb
verliest elke betekenis
maar alles
alles wat ik ben
het wordt onbeschrijfelijk
als jij die paar woordjes zegt

ik ook van jou

Geef een reactie

