veel is het niet

• geschreven bij gelegenheid van de presentatie van mijn eerste ver-dichtenboekje

een simpel gebaar

veel is het niet
wat ik je geven kan
– maar welgemeend –
méér dan dit
mijn eigen gedachten
míjn woorden
– simpel en eenvoudig –
onbegrepen soms
vaak verborgen ook
– voor anderen –
want van mij
zo heel persoonlijk
méér dan dit
kan ik je niet geven

ik geef het jóu
als blijk van dank
van vertrouwen ook
in jou
in jou en mij
en wat we deden
doen of zullen doen
gescheiden wellicht
geschouderd mogelijk
maar steeds opnieuw
met wat we samen hebben
– als energiebron –
in het hart gesloten!

Geef een reactie

