(niet) leven in mijzelf

dialoog
terwijl ik over ’s lands wegen toer
spookt het in mijn hoofd
– op volle toeren –
duizend-en-één gedachten komen op.

ik praat en zeg
tegen mijzelf,
– eigenlijk –
wat ik ánderen zeggen zou

de radio als altijd
– want automatisch
staat aan
ik hoor hem
maar luister niet
tot
plots
dát nummer wordt gedraaid
een gouwe ouwe
een favoriet

ik wil niet in mijzelf leven
galmt het
door de auto
– en in mijn hoofd –
en ik wéét
dát is het
wat ik níet wil
leven in mijzelf

délen wil ik
mijn gedachten
mijn gevoelens
mijn waarnemingen

dáárom nu
geef ik prijs
stukje voor stukje
wat ik hoor – zie – voel – denk
zó geef ik
een beetje van mijzelf
(en niets van maggi)

Geef een reactie

