ieder mens zoekt

Leni2
ieder mens bewandelt het levenspad
voor zijn eigen unieke reis
ieder mens is anders
en ieder mens zoekt

iemand om mee te delen
de vergaarde bagage
de vragen en gevoelens
de mijmeringen en de gedachten
de twijfels van het weten

en als je iemand vindt
die jou woordeloos verstaat
die je niets hoeft uit te leggen
die zonder beperkende voorwaarden
met jou oploopt
die niet probeert jou te veranderen
dan – dan weet je
ik heb liefde gevonden

ieder mens zoekt
weet en ervaar ik
iemand om te spiegelen
wat zich openbaart
iemand om te warmen
in koude en natte dagen
iemand om bij te schuilen
bij gure wind en harde storm

en als je de hand vindt
die jou vasthouden wil
in goede en donkere tijden
die jou wil luisteren
zonder te oordelen
die naast je staat
als je bang bent

als je iemand vindt
die ook van je houd
bij het ouder worden
als het licht schijnt
dan – dan weet je
ik heb liefde gevonden

als je iemand vindt
die jou neemt zoals je bent
zoals ik die vond
dan weet je
ik heb mijn lief gevonden

Geef een reactie

