Galerij

jou vier ik – van harte

• ter gelegenheid van een verjaardag

als ik achter jouw naam
weer een streepje zetten mag
is er reden voor een feest
markeer ik de verbintenis
met jou en die jou lief zijn
hang ik de slingers als bewijs
van het dankbare weten
van jouw verjaren

als ik hem vier
jouw geboortedag
blaas ik de trompet
sla ik de trom
en speel ik de luit

als ik stilsta
bij het feest van jouw leven
is er het weten
van het nooit vergeten
dat jij bent wie je bent
en blaas ik met de kaarsjes uit
jou de beste wensen toe

als ik hem vier
jouw geboortedag
blaas ik de trompet
sla ik de trom
en speel ik de luit

weet dus dat ik jou vier
en met jou het leven
dat inhoud krijgt – en diepgang
door mensen als jij
met wie ik mag gaan

daarom vier ik
jouw toen jouw nu en jouw dan
van harte

Geef een reactie

