wég!

– bij een vastgesteld faillissement

een week geleden nog:
in vol bedrijf;
hij en zijn medewerkers.

er is wel gesproken,
over verhuizing of zo,
maar dat was vaag,
héél vaag.

vandaag ben ik er weer,
althans,
wílde er weer zijn.

om opnieuw te spreken,
met hem en de zijnen.

tot aan de deur gaat alles goed,
lijkt alles hetzelfde;
er is alleen meer licht,
dan anders.

op mijn bellen,
– het duurt langer dan normaal –
opent zich de deur:
een vreemd gezicht staart mij aan.

ik ben sprakeloos,
sta met een mond vol tanden;
hij merkt dat,
en zegt:
ze zijn weg,
sinds gisteren!

ik draai me om,
een leeg gevoel,
overrompeld.

wég,
zonder énig bericht,
wég!

Geef een reactie

