volledig – volledig en prachtig!

– bij het overlijden van johanna elisabeth hendrina heshusius

volledig,
volledig en prachtig
zó was mijn leven!

compleet,
compleet en rijk,
met alles,
alles er op en er aan!

alle aspecten,
de goede en de slechte,
de betere en de slechte,
de liefde en het verdriet,
de gezonde en de zieke,
het mijne en het dijne,
het geven en het nemen,
het doen en het laten,
alles,
álles er op en er aan,
zó was mijn leven.

daarom,
overtuigd:
ik dank je wel,
voor jouw bezoekjes,
voor jouw attenties,
voor jouw hulp,
voor jouw liefde,
voor jouw troost,
voor de momenten,
– samen –
goed en slecht,
voor het respect,
tot op de laatste dag.
ik dank je wel!

ik was kind,
en werd het weer,
– wéér –
een kind van god!

Geef een reactie

