verlakkerij

– bij een illegale magazijnverkoop

dertigduizend vierkante meter,
showroom én magazijn,
alles gaat open,
– voor de opruiming –
zegt de advertentie.

dat mag niet,
– verkoop uit magazijnen –
weet zijn collega;
en klaagt.

in het gesprek,
– over de klacht –
zegt hij:
’t is niet waar,
– eerst wel, ja –
wat er staat;
maar nu:
een lokkertje,
voor de koper.

verkoop uit magazijnen?
onzin!
ik zet ze open,
dát staat er.

formeel niet verkeerd,
– weten hij en ik –
en dus vertrekt hij,
– over zoveel slimheid –
vriendelijk en tevreden.

een zaak,
inspecteur cloeseau,
– denk ik –
undercover!

want verlakkerij,
dát is het,
– weet ik –
maar van wie?
van de klant,
óf van mij?

Geef een reactie

