Galerij

pareltjes uit wonderland

– voor de 4de verjaardag van kleindochter noa doodkorte / 17 augustus 2011

als jij jouw hoofdje naar mij buigt
voor de kusjes die je niet wilt geven
als je zachtjes fluistert
‘opa ..ik vind jou lief!!!’
kriebelen jouw haartjes in mijn neus
en mijmert opa de herinnering
aan de pareltjes die jij strooide
in het jaar dat al weer over is

de koekjes en de taartjes
die je bakte
met jitske en jacqueline
je balorige bezoekjes
met oma
jouw grootste optredens
vanachter de bank
“hier is… – NOA”

jouw stralende lach
als je metafoort
van minuut tot minuut
van lief naar ondeugend
van mega mindy via dora tot alice
dapper en kwetsbaar tegelijk

je gleed je eerste skietjes
je had je eigen verdrietjes
van zere arm tot mama’s blindedarm
je danste op je kamertje
lilyfee als een dametje
je draaide heuse pirouettes
op de puntjes van je teentjes
je stal frank en rijk
in een jurkje van zij
bij theo dansend de show
en de harten van eenieder

vier jaar ben je nu
van je broertje joshua de grote zus
en de kinderopvang
net als oma’s woensdagen
je zei ze gedag en ging aan de slag
op de kleine grote school

lieve noa
ooit – en van harte gewenst
zul je groot zijn
maar voorlopig nog
heb je tijd genoeg
om beetje bij beetje
groter te groeien
dus geniet

vier het leven
pluk de dag – samen
met papa en mama
opa’s en oma’s
je tante en je oom
je vriendjes en je vriendinnetjes
spelend op straat
onder de stralende zonnehemel
en dool met mij
langs het avonturenpad

want wie groot is wil klein zijn
wie klein is wil groot zijn
en dat alles
dat alles kan in wonderland

dus noa
reik mij jouw hand
spring met mij in het wonderland
jouw toekomst tegemoet
laat mij klein zijn
klein zijn met jou
en met blozende wangen
avonturen beleven
laten we ons verstoppen
in een hoekje in de kast
of samen genieten van k3pap

lieve noa
ik wens jou
lieve mensen om je heen
van harte

en tot besluit
een knuffel voor mijn schavuit

Geef een reactie

