omkoperij

– toen iemand mij – voor het eerst – als wethouder trachtte om te kopen

al een tijdje zijn wij in gesprek:
hij wil zich vestigen;
– hier ter stede –
als horecaondernemer.

het probleem:
een geschikte locatie.
die lijkt niet te vinden,
wéét hij.

vandaag belt hij,
om te in formeren,
naar de stand van zaken.

géén nieuws blijkt onvoldoende,
voor hem:
” regel dat nu voor mij,
regel ik voor u,
en uw gezin:
’n verre oosten-trip! ”

ik val stil,
en vervolgens uit:
” ik heb dit niet gehoord,
en zo wel of nog eens:
over en uit! ”

met schrik,
en boos,
informeer ik anderen.
hém bevestig ik,
– schriftelijk-
dit was ééns,
maar nooit weer;
zo’n poging,
tot omkoperij.

Geef een reactie

