nét nog!

nothing compares to you - sinead o'connor

nothing compares to you – sinead o’connor

nét nog
zó vertrouwd
zitten wij te praten
over ditjes en datjes
over zorg en geluk
over onze kinderen
over onze liefde
nét nog

en nu
nú zwijg je stil
ben je
een warme herinnering
voor eeuwig
in mijn hart gesloten

nét nog
zó vertrouwd
lopen wij hand in hand
door onze tuin
door onze straat en streek
door onze mooie en verdrietige momenten
door ons léven
nét nog

en nu
nú lig je stil
ben je
een warme herinnering
voor eeuwig
in mijn hart gesloten

nét nog
strijden wij met elkaar
om en voor de ander
voor het geluk
voor onze kinderen
om ons gelijk
voor onze liefde
nét nog

en nu
nú staakt de strijd
ben je
een warme herinnering
voor eeuwig
in mijn hart gesloten

nét nog
zó vertrouwd
liggen wij in elkaars armen
koesteren wij elkaar
strelen en kussen wij elkaar
plagen wij elkaar
stevig en vasthoudend
nét nog

en nu
nú is jouw plaatsje leeg
ben je
een warme herinnering
voor eeuwig
in mijn hart gesloten

nét nog
zorgen wij voor elkaar
voor onze kinderen
en die van hen
voor en om de mensen om ons heen
in goede en in slechte tijden
nét nog

en nu
nú moet ik je laten gaan
ben je
een warme herinnering
voor eeuwig
in mijn hart gesloten

  • overweging bij een tweetal overlijdensberichten vlak na elkaar; elly de bruyn en gradus vermeulen, † oktober 1998
Geef een reactie

