méér dan ooit!

– n.a.v. het overlijden van angelique doodkorte, 2001.

al zwijgt nu jouw aardse stem,
vaker dan ooit spreek ik je;

al zijn nu jouw ogen gesloten,
met jouw blik beschouw ik de wereld;

al liggen nu jouw handen verstild,
steeds opnieuw reik jij ze mij aan.

al heb je jouw pen neergelegd
– voorgoed –
jouw mening telt eens te meer;

al wip je niet meer even bij me aan,
dag in dag uit loop ik met jou op;

al klopt jouw hart niet meer,
jouw hartstocht blijft mij bij;

al ben je niet meer hier en nu,
met jou aan de hemelse overkant
ervaar ik je
– jouw aanwezigheid –
méér dan ooit!

2 gedachtes over “méér dan ooit!

  1. Martin Brink zegt:

    Dag,

    Op internet is werkelijk geen enkele foto van Angelique (mijn oud-collega) te vinden! Ik zie alleen maar meldingen van het ongeval, de veroordeling van slechts 2 jaar en het bermmonument.

    Dat kan natuurlijk niet. Ik heb zopas 2 aardige foto’s uit 1998 gevonden die ik maakte tijdens een gezamenlijke persreis en ik ook gebruik bij een lezing binnenkort omdat haar oude geliefde wijlen fotograaf Cord Otting daarin ter sprake komt.

    Misschien wil je die op je site zetten bij deze mooie mijmering. Zo ja, dan mail ik ze toe. Eventueel kan ik er ook een herinnering bij zetten.
    Kun je mij vertellen in welke plaats ze toen woonde en waar ze precies werd aangereden? Dat was toch op de snelweg naar Arnhem thv Oosterbeek?

    Martin Brink
    Veenendaal

    (Nog steeds werkzaam bij De Gelderlander/Persgroep Nederland)

Geef een reactie

