en jaren nog hierna…

– bij het afscheid van anton van delft († 25 juli 2005)

sparta

“rood-wit is onze glorie,
rood-wit zit ons in ’t bloed
bij neerlaag of victorie
in voor – of tegenspoed
rood-wit gaat nooit verloren

en jaren nog hierna…”
zal ik jou dát horen brommen
hóór ik jou – met een enkel woord
de raakste dingen zeggen!
en jaren nog hierna…”
zie ik jou – met een klein gebaar
gewoon – en toch bijzonder
de ander vragen:
“begrijp je wat ik bedoel?”

“en jaren nog hierna…”

zal ik ze wéér horen:
jouw bulderende lach
de sterke verhalen

“en jaren nog hierna…
zingen hoe ’t ook ga
bij wat ook moog’ gebeuren”
jóuw levensles:

gewoon tevreden zijn
met wie je bent – wat je hebt
er zijn – met raad en daad
voor iedereen!

dát, dat gaat nóóit verloren!

Geef een reactie

