duurzaam bouwen

– voor margret en dick van well t.g.v. hun 25-jarig huwelijksfeest – 16 maart 2002

het zíen – in elkaar
ik wil jij wilt mij

het onuitgesprokene wéten
duurzaam ontwikkelen
vormt het fundament

de gerespecteerde waarde
– ik wil – jij wilt –
het menggranulaat
van wederzijdse norm
het cement

de muren die je optrekt
– scheidend en verbindend –
de een én de ander
bieden nestgelegenheid,
en ruimte

het dak
– ‘ring’-gescharnierd –
biedt overstekkende beschutting
en intimiteit

het huis dat je bouwt
duurzaam sámen – jaar na jaar
– 5 – 15 – 25 –

ik ben jij bent mij
als veilige thuishaven
de deuren en ramen
– uit het goede hout gesneden –
isoleren en ventileren
verbinden binnen en buiten

bouwen vóór, mét en áán mensen
– met accenten –
de één het ex-
de ander het intereur
maar: altijd sámen

duurzaam ontwikkelen
duurzaam beheren
duurzaam renoveren
stormanker zijn
– voor elkaar
– met elkaar

het zíen – in elkaar
ik ben jij bent mij
– het duurzaam bouwen –
het blíjft majesteitelijk
want:
ik wil jij wilt mij!

Geef een reactie

