duurzaam betekenisvol

  • mijmering bij een afscheid

betekenisvol

leven en laten leven
– lachen en huilen –
verdrietig tevreden
om zorg en blijdschap

om en met elkaar
– door de jaren heen –
groeide onze vriendschap
duurzaam betekenisvol

wat hebben we geleefd
– en leven laten –
wat hebben we gelachen
– en gehuild –
wat waren we blij
– of verdrietig –
samen
– boos ook soms –
wat waren we tevreden
met onze zorg

om en met elkaar
– door de jaren heen –
groeide onze vriendschap
duurzaam en betekenisvol

het leven zonde ons toe
– in de goede en slechte dagen –
een dag niet gelachen
– soms door donkere wolken heen –
was een dag niet geleefd

de vriendschap
– als gewilde keten –
onzichtbaar – maar onverbrekelijk – bond ons
om en met elkaar

nú – nu ik afscheid neem
van jouw aardse aanwezigheid
met pijn om het scheiden
nu ik verder speel
waar jij moet passen
wéét ik
jíj was en bent mijn hartsvriendin

méér – meer dan ooit tevoren
voel ik jouw aanwezigheid
om en in me

om en met elkaar
– door de jaren heen –
groeide onze vriendschap
duurzaam en betekenisvol
voor het verder gaan
niet zónder – maar mét jou!

Geef een reactie

