de beste wensen…

– alweer een nieuwjaarsreceptie

de tweede kalenderdag,
de eerste werkdag,
nauwelijks is de slaap geweken,
of je hebt al velen aangekeken,
en de hand geschud:

een goed, een best, een beter jaar,
het kan niet op,
zijn het woorden maar?

de dag wordt ouder,
vele gezichten passeren,
terwijl handen elkaar masseren:

een goed, een best, een beter jaar,
het kan niet op,
is het allemaal wel waar?

de avond komt met de duisternis,
we weten dat het nog niet over is,
bijna alweer staan we opnieuw in de rij,
voor de zoveelste wensenbrij:

een goed, een best, een beter jaar,
het kan niet op,
kan het nog beter, volgend jaar?

=====

het einde van de dag is gekomen,
haast lig ik alweer te dromen.

starend in het donkere niets
vraag ik mij af:
wie zag ik, wij zag mij,
wie wenste ik, wie wenste mij:

een goed, een best, een beter jaar
zoveel mensen, zoveel handen.
is het enkel slechts een gebaar,
een gewoonte maar,
of is het allemaal gemeend en waar?!

Geef een reactie

