dag pa!

– bij het overlijden van Jan’s vader

ain't no sunshine - bill withers

ain’t no sunshine – bill withers

dag pa!
eeuwige rust geniet je nu
daar – aan de overkant
welverdiend
– zeker –
maar liever toch had ik je hier
éven nog
om jou te horen – jou te voelen
om dág te zeggen!

o, dit moment
ik wist dat het komen zou
– ooit –
naarmate de jaren verstreken
– van samenzijn –
zekerder ook
en toch
nóg is het te vroeg
dit afscheid
altijd!

nú koester ik
– eens te meer –
de jaren sámen
jouw zorg om mij
en later
mijn zorg om jou
de goede en slechte momenten
ónze momenten!

dat alles nu draag ik
– in mijn rugzakje –
met mij mee
ik blijf er uit putten
– graag –
nú ter troost
later in blijde herinnering!

dag pa!
sprak ik je in het verleden
– te vaak –
even tussen de bedrijven door
– aan de telefoon – bij de koffie –
vanaf vandaag ben je altijd
bij en om mij heen
spreek ik je stééds
in goede en in slechte tijden

dag pa!
‘k zie je wéér
ooit – dáár
aan de overkant!

Geef een reactie

