als ik jantje hoor…

ik zing dit lied voor jou alleen - jantje smits

ik zing dit lied voor jou alleen – jantje smits

als ik jantje hoor
– volendamse smits –
wordt ik even klein
– weer –
denk ik terug in de tijd
zie ik hem weer staan
míjn broer

achter in de kerk
in het koor
waar hij zingt
– met nachtegalen stem –
o jesuke klein

o jesuke klein
denkt de volwassene in mij
hoe lei dit kindeke
– dit jantje –
onder het juk
het juk van de roem

en toch
als ik hém hoor
in gedachten
míjn broer
geniet ik weer,
met volle teugen
wil ik
– zoals in die winternacht –
klein zijn – en blíjven

stilletjes wens ik mij
dat ik dit moment
ooit – díe emotie
mag wéérbeleven

  • als ik jantje hoor… | jeugdherinnering/mijmering
Geef een reactie

