alles

– vrij naar ‘everything’ door michael bubblé – ver-dicht bij gelegenheid van het huwelijk van martijn vink en , 7 september 2007

kijk,
kijk in mijn ogen en zie,
zie, wat jíj voor mij betekent:

jij bent mijn vallende ster
mijn gedane wens;
jij bent mijn vluchtheuvel
als ik te ver ga,
de lijn met het vaste land;
jij bent als het zwembad
op een warme augustusdag;

jij, jij bent de perfectie!

jij speelt het spel, onopvallend,
– maar uitdagend leuk;
als jij naar me lacht liefste,
wéét je wat je doet;
jij weet dat dát de waarheid is,
ik zie het, als ik naar je kijk!

in de waanzin van het leven,
door de gekste tijden heen,
ben jij het
die mij zingen doet;
jij bent de lijn
– elk woord
jij bent alles!

jij bent mijn carrousel
de gedroomde wens;
jij beurt me op
als je bij mij bent;
jij bent een mysterie
van een andere planeet;
jij bent voor mij – van alle dagen – elke minuut
kijk,
kijk in mijn ogen en zie,
zie, wat jíj voor mij betekent:

in de waanzin van het leven,
door de gekste tijden heen,
ben jij het
die mij zingen doet;
jij bent de lijn
– elk woord
jij bent alles!

ik kan bijna niet geloven
dat ik, ík jouw partner ben;
dat ik je zomaar kussen kan!
wat ook op onze weg komen mag
wij, wij samen gaan het aan
in het weten, dat dát is, wat onze liefde vermag!

sommigen leven voor het fortuin,
anderen voor de roem;
sommigen gaan voor de macht,
anderen voor het spel alleen;
sommigen willen alles;
maar wij – jij en ik
wij willen slechts elkaar;
wij zingen het – voortdurend:
jij, jij bent mijn alles
de perfectie, dat ben jij!

Geef een reactie

